Plus “policy” – del 2 (marketing-hatten på og Call-to-action)

(Go here for English edition)

Dette er fortsættelsen af min blog post om Plus.

Som web site er vi selvfølgelig interesserede i at brugerne fortsætter med at bruge Miljöparkering Plus.

Så vi tog marketing-hatten på og spekulerede lidt i, om vi kunne skabe en god “call to action”, der ville stimulere brugeren til at forlænge sin igangværende Plus.

Med andre ord, “Marketing-afdelingen” besluttede, at vi fremover skulle give brugeren en forlængelsesbonus, hvis vedkommende forlænger sin igangværende Plus. Dette var kravene:

  • Brugeren skal tilbydes en forlængelsesbonus.
  • Forlængelsesbonusen skal tilbydes som en del af den første advarselsmail til brugeren (3 dage før Plus udløber).
  • Tilbudsperioden for forlængelsesbonusen er 1 døgn (vores Call to action), med start fra tidspunktet fra når første advarselsmail udsendes.
  • Hvis brugeren forlænger Plus i løbet af forlængelsesbonusens tilbudsperiode, udløses forlængelsesbonusen.
  • Såfremt forlængelsesbonusen udløses, skal brugeren have 14 dage lagt til sin Plus (ud over de 30, brugeren køber).

 

Plus saga med udvidelsesbonus

Miljöparkering Plus + Extension bonus saga

Vi kunne have vælgt at udvide den eksisterende Plus saga, men det ville også have gjort den mere indviklet og snørklet. Og det jo lidt synd, da den opfylder sit formål ganske fint, nemlig at holde styr på hvornår brugeren går ind og ud af Plus.

Så i stedet indførte vi en ny saga, som repræsenterer forlængelsesbonusens tilbudsperiode. Den starter med en TimeOutWarning og lytter herefter på om et CustomerSetPreferred event bliver publiceret i løbet af sin levetid. Hvis den gør det, sørger den for at lægge de 14 dage ekstra til Plus perioden.

Sådan ser sagaen ud:

En ganske ren implementation, efter min mening (og uden batch jobs!) :)

Christer Ø. on twitterChrister Ø. on linkedin
Christer Ø.
Software Development Consultant stratal ApS
Christer Østergaard er freelance forretningsanalytiker og softwarearkitekt med mere end 16 års erfaring. Har arbejdet med STAR (tidl. Arbejdsmarkedsstyrelsen), DSB, Kommunernes Landsforening, Digitaliseringsstyrelsen, Egmont, Banedanmark, Elsparefonden, Armada Shipping, Unik HR, Fødevareministeriet og Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration, Knowledge Cube, mikz.com, Ankestyrelsen m.fl. Dertil et par Open Source projekter. Lige nu læser Christer Data and Reality. Christer er klar til at sikre leverance af nye softwareprodukter fra 1. Januar 2016.